Úvod
Penzión má záujem na neustálom zvyšovaní kvality poskytovaných služieb ako aj zlepšovaní pracovných podmienok zamestnancov. Z tohto dôvodu považujeme za veľmi dôležité zaoberať sa požiadavkami a pripomienkami všetkých zainteresovaných strán. V tomto texte sa záujemca dočíta, aké sú možnosti vyjadrenia pripomienky, či predloženia požiadavky.
Text je prioritne zameraný na klienta, avšak v zmysle neho môže primerane postupovať aj príbuzný, či blízky klienta alebo zamestnanec.
- Ako vyjadriť svoj názor na dianie v Penzióne?
Každý, kto považuje za potrebné vyjadriť svoj názor alebo predložiť požiadavku má nasledovné základné možnosti:
- ústne
- písomne (elektronicky alebo v papierovej podobe)
- Kde a akým spôsobom sa môžem vyjadriť?
Možností je samozrejme viac a tu uvedieme odporúčané postupy.
- V rámci prípravy individuálneho plánu môžete predostrieť svoje požiadavky, či pripomienky prostredníctvom svojho kľúčového zamestnanca.
- Pripomienky ku strave je vhodné prezentovať prostredníctvom zástupcu klientov v stravovacej komisii. Zasadnutia stravovacej komisie sa môžete zúčastniť aj osobne.
- K strave sa je možné vyjadriť aj písomne, v zošite Pripomienky ku strave, ktorý sa nachádza v jedálni.
- Výbor obyvateľov je možnosť, kde prostredníctvom vašich zvolených zástupcov môžete prezentovať požiadavky a pripomienky akéhokoľvek charakteru.
- Taktiež je tomu aj pri denných stretnutiach s manažmentom, tzn. s vedúcimi zamestnancami, na ktorých sa môžete s dôverou obrátiť.
- Vedúcich zamestnancov môžete taktiež navštíviť a oboznámiť ich s tým, čo máte na srdci. U nás funguje „politika otvorených dverí“.
- Pokiaľ vám zdravotný stav neumožňuje pohyb, môžete si prostredníctvom zamestnancov, ktorí sa o vás starajú môžete požiadať vedúceho zamestnanca o návštevu u vás na izbe.
- Linka dôvery je schránka, ktorá sa nachádza v spoločenskej miestnosti na prízemí a môžete do nej vkladať svoje pripomienky, pokiaľ z nejakého dôvodu nechcete komunikovať priamo a prípadne chcete zostať v anonymite.
- Taktiež je možné obrátiť sa na Penzión písomne (listom), ktorý pošlete buď poštou na adresu Penziónu (Čsl. armády 1870/11 955 01 Topoľčany) alebo tento list odovzdáte osobne (miestnosť číslo 611 na 6. poschodí).
- Kto je „počítačovo“ zdatný, môže sa obrátiť na Penzión aj e-mailom. E-mailová adresa Penziónu je penzion@penzionzss.sk.
- Čo keď potrebujem niečo na izbe opraviť?
Na hlásenie opráv slúži Kniha porúch a opráv, ktorá sa nachádza na prízemí. Svoje požiadavky môžete vpísať do nej alebo požiadať službukonajúceho zamestnanca, aby tak urobil za vás.
- Chcem sa presťahovať, potrebujem dovybaviť izbu. Čo vtedy?
Navštívte riaditeľa alebo iného vedúceho zamestnanca, sociálnych pracovníkov alebo službukonajúcemu personálu povedzte o čo vám ide. Zabezpečíme spísanie vašej požiadavky a budeme sa ňou zaoberať.
- Čo keď mi nevyhoviete?
Nie všetkým sa dá vo všetkom vyhovieť. Každým podnetom sa však zaoberáme a zvažujeme vaše potreby a naše možnosti. V každom prípade by ste mali dostať vysvetlenie, prečo vašej požiadavke nevyhovieme.
Ak by ste mali pocit, že sa porušili vaše práva, môžete podať sťažnosť. Ako na to sa uvádza v materiáli Ako podať sťažnosť.